Sesja Nr XLI z dnia 2006-09-01
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Uchwała Nr XLI/250/2006 w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru z dnia 2006-09-01
Informacja ogłoszona dnia 2006-09-05 08:53:46 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Uchwała Nr XLI/250/2006
Rady Gminy Skąpe
z dnia 1 września 2006 roku
w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru
Rady Gminy Skąpe
z dnia 1 września 2006 roku
w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru
Na podstawie art. 81 ust. 1 w związku z art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), uchwala co następuje:
§ 1. Udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2006r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na obiekcie kościoła p.w. św. Jana Chrzciciela w Międzylesiu wpisanym do rejestru zabytków w wysokości 10.000zł (słownie: dziesięć tysięcy zł) z przeznaczeniem na remont dachu kościoła oraz udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2006r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na obiekcie kościoła p.w. św. Jadwigi Śląskiej w Rokietnicy do rejestru zabytków w wysokości 10.000zł (słownie: dziesięć tysięcy zł) z przeznaczeniem na wykonanie studium wykonalności dla inwestycji polegającej na renowacji konstrukcji i wnętrza kościoła.
§ 2. Udzielenie dotacji, o której mowa w § 1, nastąpi ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na 2006r., na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane określone w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji.
§ 3. 1. Udzielenie dotacji nastąpi na wniosek. Wniosek o udzielenie dotacji może złożyć Parafia w przypadku posiadania tytułu prawnego do zabytku wynikającego z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego, zwana dalej „Wnioskodawcą”.
2. Wniosek o udzielenie dotacji Wnioskodawca może złożyć na prace lub roboty, które zostaną przeprowadzone w roku złożenia wniosku.
3. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Wnioskodawca do wniosku dołącza:
a) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,
b) decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków,
c) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji,
d) pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają takiego pozwolenia.
5. Jeżeli przeprowadzenie prac wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, do wniosku dołącza się:
a) zalecenie konserwatorskie określające zakres i sposób przeprowadzenia planowanych przy zabytku prac,
b) kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac.
§ 4. 1. Warunkiem udzielenia dotacji jest zawarcie umowy przez Wójta Gminy Skąpe z Proboszczem Parafii.
2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:
a) zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji,
b) wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności,
c) tryb kontroli wykonanej umowy,
d) sposób rozliczenia dotacji,
e) warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 5. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości – po zakończeniu prac, na wykonanie których została przyznana dotacja i przyjęciu rozliczenia.
2. Warunkiem przekazania dotacji jest przedłożenie przez Parafię następujących dokumentów:
a) oryginały rachunków i faktur,
b) uwierzytelnione kopie rachunków lub faktur,
c) wykaz rachunków lub faktur, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numery rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków,
d) protokołu odbioru robót lub prac.
3. Gmina zwraca niezwłocznie Parafii dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, po opatrzeniu pieczęcią o treści „sfinansowano ze środków budżetu Gminy Skąpe”.
§ 6. 1. Proboszcz Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. św. Alberta Chmielowskiego w Ciborzu oraz Proboszcz Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. św Bartłomieja w Ołoboku są zobowiązani do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem.
2. Udzielona dotacja niewykorzystana lub wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu Gminy Skąpe.
3. Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust. 2 następuje wraz z odsetkami zgodnie z art. 190 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych.
4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przeprowadza się kontrolę wykorzystania dotacji.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Skąpe.
§ 1. Udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2006r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na obiekcie kościoła p.w. św. Jana Chrzciciela w Międzylesiu wpisanym do rejestru zabytków w wysokości 10.000zł (słownie: dziesięć tysięcy zł) z przeznaczeniem na remont dachu kościoła oraz udziela się dotacji celowej na wykonanie w 2006r. prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych na obiekcie kościoła p.w. św. Jadwigi Śląskiej w Rokietnicy do rejestru zabytków w wysokości 10.000zł (słownie: dziesięć tysięcy zł) z przeznaczeniem na wykonanie studium wykonalności dla inwestycji polegającej na renowacji konstrukcji i wnętrza kościoła.
§ 2. Udzielenie dotacji, o której mowa w § 1, nastąpi ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy na 2006r., na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane określone w pozwoleniu wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji.
§ 3. 1. Udzielenie dotacji nastąpi na wniosek. Wniosek o udzielenie dotacji może złożyć Parafia w przypadku posiadania tytułu prawnego do zabytku wynikającego z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego lub stosunku zobowiązaniowego, zwana dalej „Wnioskodawcą”.
2. Wniosek o udzielenie dotacji Wnioskodawca może złożyć na prace lub roboty, które zostaną przeprowadzone w roku złożenia wniosku.
3. Wzór wniosku określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Wnioskodawca do wniosku dołącza:
a) dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku,
b) decyzję o wpisie zabytku do rejestru zabytków,
c) pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac, które mają być przedmiotem dotacji,
d) pozwolenie na budowę, jeżeli prace wymagają takiego pozwolenia.
5. Jeżeli przeprowadzenie prac wymaga wyłonienia ich wykonawcy na podstawie przepisów o zamówieniach publicznych, do wniosku dołącza się:
a) zalecenie konserwatorskie określające zakres i sposób przeprowadzenia planowanych przy zabytku prac,
b) kopię najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, wybranej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zawierającej wyodrębnione ceny zakupów materiałów niezbędnych do wykonania prac.
§ 4. 1. Warunkiem udzielenia dotacji jest zawarcie umowy przez Wójta Gminy Skąpe z Proboszczem Parafii.
2. Umowa o udzielenie dotacji powinna zawierać w szczególności:
a) zakres wykonywanych prac i termin ich realizacji,
b) wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności,
c) tryb kontroli wykonanej umowy,
d) sposób rozliczenia dotacji,
e) warunki i sposób zwrotu niewykorzystanej dotacji lub dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
§ 5. 1. Przekazanie dotacji nastąpi w całości – po zakończeniu prac, na wykonanie których została przyznana dotacja i przyjęciu rozliczenia.
2. Warunkiem przekazania dotacji jest przedłożenie przez Parafię następujących dokumentów:
a) oryginały rachunków i faktur,
b) uwierzytelnione kopie rachunków lub faktur,
c) wykaz rachunków lub faktur, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, ze wskazaniem wystawcy, daty wystawienia i numery rachunku lub faktury wraz z wyszczególnieniem przedmiotu i wysokości wydatków,
d) protokołu odbioru robót lub prac.
3. Gmina zwraca niezwłocznie Parafii dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 2 lit. a, po opatrzeniu pieczęcią o treści „sfinansowano ze środków budżetu Gminy Skąpe”.
§ 6. 1. Proboszcz Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. św. Alberta Chmielowskiego w Ciborzu oraz Proboszcz Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. św Bartłomieja w Ołoboku są zobowiązani do wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem.
2. Udzielona dotacja niewykorzystana lub wykorzystania niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi do budżetu Gminy Skąpe.
3. Zwrot dotacji w przypadkach określonych w ust. 2 następuje wraz z odsetkami zgodnie z art. 190 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych.
4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przeprowadza się kontrolę wykorzystania dotacji.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Skąpe.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Skąpe.
Przewodniczący
Rady Gminy
/-/ Mirosław Olczak
Rady Gminy
/-/ Mirosław Olczak
Załączniki
Pobierz dane XML Uchwała Nr XLI/250/2006 w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru z dnia 2006-09-01 Drukuj informację Uchwała Nr XLI/250/2006 w sprawie udzielenia dotacji na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru z dnia 2006-09-01
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Skąpe |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Patrycja Radajewska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2006-09-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Patrycja Radajewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2006-09-05 08:53:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Patrycja Radajewska |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2006-09-05 08:53:46 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Patrycja Radajewska |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2006-09-05 06:53:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1503 raz(y) |